top of page
New Project.png
לסיפורים של עוד מרצים

קושי עם מקום הומה אדם

איה וקסלר
איה וקסלר

חרדה בנסיעה ברכבת

אימאן אטרש
אימאן אטרש

התאמות במהלך הופעה

אפרת שוהם
אפרת שוהם

התקף חרדה בטיסה

כפיר יפת
כפיר יפת

הסיפור של נועם נוב

מספרת על המסע שלה למציאת מסגרת לימודים מתאימה, ועל ההתאמות והתמיכה שקיבלה במכללה שבחרה. דרך סיפורה האישי והכן, היא מדגימה כיצד מערכת תומכת ומכילה, יחד עם פרואקטיביות אישית, מאפשרות הצלחה בלימודים גם כשמתמודדים עם אתגרים מורכבים

נועם נוב

חיפוש מקום לימודים מתאים


אחרי חווית לימודים מקצועיים שהייתה לא פשוטה, ידעתי שאני צריכה משהו אחר. הלימודים האלה השאירו אותי בתחושת אכזבה, והם הובילו להחרפה במצבי הנפשי. בזמן שהייתי באשפוז יום, הבנתי שלא אוכל לעבוד במה שלמדתי, אבל גם לא ידעתי אם יהיה אפשרי למצוא כיוון אחר מבחינה כלכלית.
פניתי לביטוח לאומי כדי לקבל הכרה ולהתחיל לימודי תואר. המלווה שלי שם התחילה לדבר איתי על האפשרות ללמוד במקום שיהיה מותאם, מכיל ונגיש לצרכים שלי. היא המליצה לי על חוג תקשורת במכללה בצפון הארץ, והמלצה נוספת שקיבלתי ממישהו שלמד שם בעבר רק חיזקה את התחושה שזה המקום הנכון.



ההנגשות שהפכו את הלימודים לאפשריים


לפני שהתחלתי ללמוד באותה המכללה, פניתי למרכז הנגישות. שלחתי את כל המסמכים שהיו נחוצים, וכשהגעתי ליום ההכוונה, כבר קיבלתי הסבר מלא על הליווי שמציעים שם. פגשתי את המרפאה בעיסוק שהפכה להיות מלווה קבועה שלי. במהלך הלימודים, היא הייתה שם כדי לשאול, להקשיב ולחשוב יחד על פתרונות לצרכים שעלו, במיוחד בשנה הראשונה ללימודים. המפגשים עם המלווה המרכזית עזרו לי להבין שהמקום הזה רואה אותי. אפילו אם כל מה שהייתי צריכה זה לשמוע ממנה "יהיה בסדר", זה היה מספיק.

במהלך הלימודים זכיתי לעזרה מותאמת אישית, שהפכה את הדרך לנגישה ותומכת עבורי. קיבלתי הארכות בהגשת עבודות, מה שאפשר לי לעבוד בקצב שמתאים לי ולא להיכנע לתחושת ההצפה. בסמסטר הראשון שולבה חונכות מסודרת, שבה סטודנטית משנה מתקדמת ישבה איתי ועזרה לי להבין את הדרישות והמבנה של הלימודים.

מעבר לכך, הליווי שקיבלתי סייע לי לפנות למרצים ולהסביר את הצרכים שלי, מה שהוביל למציאת פתרונות מותאמים. המפגשים עם המלווה המרכזית, שהייתה שם עבורי לאורך כל הדרך, לא רק סיפקו פתרונות טכניים, אלא גם העניקו לי תחושת ביטחון. אפילו אם כל מה שהייתי צריכה היה לשמוע ממנה "יהיה בסדר", זה היה מספיק כדי להרגיש שאני במקום שרואה אותי ומאמין בי.


במהלך הלימודים פגשתי מרצים שראו את הפוטנציאל שבי והשקיעו מאמצים כדי לעזור לי להתקדם. אחת המרצות סידרה לי להשתלב בתחנת הרדיו בפחות שעות מהמינימום הנדרש, מתוך הבנה של הצרכים והיכולות שלי. מרצה נוספת התערבה לטובתי כדי שאוכל להצטרף לתוכנית מצטיינים, למרות שלא עמדתי בקריטריונים מבחינת עומס השעות. התמיכה הזו אפשרה לי למצות את היכולות שלי ולהרגיש שאני זוכה להכרה ולהזדמנויות הוגנות.

לחיות עם חוסר יציבות: התמיכה שעושה את ההבדל

ההתמודדות שלי מתאפיינת בחוסר יציבות קיצוני, שבו אני יכולה לעבור מאפס למאה ברגע אחד. מספיק משהו קטן, אפילו דבר שלא באמת קורה, כמו משפט ששמעתי במסדרון, כדי להכניס אותי לסערת רגשות שממנה קשה לי לצאת. הידיעה שיש לי רשת ביטחון מאפשרת לי, ולו במעט, לשחרר ולהרגיש שאני יכולה לסמוך על אנשים – וזה לא פשוט עבורי. לתת אמון, במיוחד שההתמודדות מלווה אותי, זה אתגר גדול.

אני חיה בדיכוטומיה מתמדת: מצד אחד, אני מאמינה שיש לי את כל היכולות להגיע למקומות הכי גבוהים. מצד שני, הקושי ביישום הדברים האלה בגלל ההתמודדות שלי גורם לי להרגיש שזה כמעט בלתי אפשרי.

הסביבה התומכת, שבה אני יכולה להיות פתוחה לגבי מה שעובר עליי, היא גורם משמעותי שמגן עליי. הידיעה שאני לא צריכה להתבייש ושיש מי שמבין אותי מעניקה לי תחושת ביטחון. למשל, באחד הימים, במהלך הפסקה בשיעור, חוויתי התקף חרדה קשה. הייתי מוצפת בבכי וחוסר יכולת לדבר, אבל ידעתי שאוכל לפנות למרצה שמכיר אותי. הסברתי לו שאני חווה התקף חרדה, וביקשתי להישאר בשיעור עם אוזניות ולשמוע מוזיקה ברקע. הוא מיד הסכים, וזה עזר לי מאוד להתמודד באותו רגע.

העובדה שאני מצליחה לקום בבוקר ולהתמודד עם יום לימודים, גם כשזה קשה, נובעת בין היתר מהידיעה שאם משהו יקרה, יש לי למי לפנות. מישהו שיבין אותי, שיראה אותי, ויעזור לי להרגיש יציבה יותר בתוך חוסר היציבות שמלווה אותי.

במהלך הלימודים, הצפת הרגשות וההצפה הקוגניטיבית היו אתגרים משמעותיים. כשהמשימות נערמות, קשה לי להרגיש שיש לי שליטה. אני מתמודדת גם עם נטייה לפרפקציוניזם שמקשה לקבל ציונים שהם פחות ממאה. לקח לי זמן להפסיק לחשוב שכל דבר פחות ממושלם שווה כישלון. אך התמיכה שהייתה לי מהסביבה עזרה לי להתמודד עם אתגרים אלה ולהצליח להתקדם.


חשוב לזכור!

מה שהפך את החוויה שלי לאפשרית היה השילוב של פרואקטיביות שלי עם הסביבה שתמכה, הבינה וראתה אותי. היכולת לפנות לעזרה בלי להתבייש ולדעת שיש מי שמקשיב היא מה ששמר עלי במהלך הדרך. כדי להנגיש אקדמיה זה מחייב מאמץ משותף, שמצד אחד כולל פרואקטיביות שלי ומצד שני, מקבל את ההנגשה כמשהו משמעותי ולא כהקלות. כשיש מי שרואה את החשיבות בזה ומאמין בי, זה מחזק אותי להאמין בעצמי ולדעת שאני יכולה להצליח.

הסיפור של נועם נוב

אופס! יש תקלה בשליחה הטופס 

התחברתם? תרצו לשמוע עוד בהרצאה?

המרצים בתוכנית הם מתמודדי נפש אשר משתפים מניסיונם האישי כלקוחות ומעבירים תובנות וכלים לנותני שירות.

לסיפורים של עוד מרצים

קושי עם מקום הומה אדם

איה וקסלר

חרדה בנסיעה ברכבת

אימאן אטרש

התאמות במהלך הופעה

אפרת שוהם

התקף חרדה בטיסה

כפיר יפת
bottom of page