top of page
New Project.png
לסיפורים של עוד מרצים

קושי עם מקום הומה אדם

איה וקסלר
איה וקסלר

חרדה בנסיעה ברכבת

אימאן אטרש
אימאן אטרש

הנגשות מרגשות במכללה

נועם נוב
נועם נוב

התקף חרדה בטיסה

כפיר יפת
כפיר יפת

הסיפור של אפרת

אפרת מספרת על חוויה מיוחדת בהופעה של שלום חנוך, אליה הגיעה עם בן זוגה גיל, נפגע הלם קרב המלווה בכלבת שירות. דרך סיפורה האישי נלמד על החשיבות של שירות מונגש ורגיש, המאפשר גם לאנשים עם מוגבלות ליהנות מאירועי תרבות. החוויה החיובית של אפרת וגיל מדגימה כיצד יחס אישי והתאמות מתאימות יכולים להפוך חוויה מאתגרת לנעימה ומכבדת

אפרת שוהם

הדרך להופעה וההתאמות המרגשות

בן זוגי, גיל, ואני הזמנו כרטיסים להופעה של שלום חנוך במרכז הארץ. כמו תמיד, הזמנו כרטיסים נגישים, המיועדים לאנשים עם מוגבלות. תהליך הרכישה היה פשוט, נעים ונגיש מאוד – האתר היה מסודר וברור, עם הנחיות מדויקות שהפכו את החוויה לקלה ונוחה.

ביום שבת הגענו להופעה מלווים בכלבת השירות של גיל, הנזקק לה בעקבות היותו נפגע הלם קרב. היינו מלאי התרגשות אך גם מעט חוששים מההתמודדות עם הקהל הרב והסביבה ההמונית. החנייה הרגילה הייתה מרוחקת וכללה עלייה תלולה, אך לשמחתנו, דאגו לאפשר לרכבי נכים להגיע ממש עד הכניסה. זה היה פתרון שהקל עלינו משמעותית וגרם לנו להרגיש לא רק מונגשים, אלא גם חשובים ורצויים.

כשהגענו לאמפיתיאטרון, הצגנו את תעודות הנכה שלנו והסברנו את הצרכים שלנו. איש צוות ניגש אלינו במהירות, הראה רגישות רבה והוביל אותנו לשורה הראשונה, היכן שממוקמים הכיסאות המונגשים. הוא גם הציע להניח רצועות סימון סביב כלבת השירות כדי להגן עליה מההמון. כל פרט קטן גרם לנו להרגיש שרואים אותנו, מבינים אותנו, ושבאמת חשוב להם שנרגיש בנוח.

החוויה בהופעה וההתמודדות עם ההמולה

הצוות המשיך לגלות רגישות כששאל היכן נעדיף לשבת – באזור המונגש במרפסת או בשורה הראשונה. הבחירה האישית הזו חיממה את ליבנו והפכה את החוויה לנעימה ומכבדת במיוחד.

כמו בכל הופעה, תכננו לצאת לפני הסיום כדי להימנע מהצפיפות. בן זוגי חווה תחושת מתח בסביבות רועשות, ולכן זו תמיד התוכנית שלנו. הפעם, כשקמנו לעזוב, מנהל המקום מיהר אלינו, פנה אלינו בחום רב והציע לדאוג ליציאה מסודרת שתמנע מגע עם ההמון. ההצעה שלו הייתה מרגשת ומכבדת מאוד, והערכנו אותה עד מאוד.

למרות ההצעה הנדיבה, החלטנו להישאר נאמנים לתוכנית המקורית שלנו, כדי להימנע מסיטואציה שעלולה להחמיר את תחושת הלחץ של בן זוגי. יצאנו מוקדם, רגועים יותר, עם תחושה שהיינו במקום שבו באמת רואים אותנו ומתחשבים בנו."

כשנגישות פוגשת אנושיות

החוויה הזו, שבה כל פרט הוקדש לנו מתוך רגישות והתחשבות, גרמה לנו להרגיש באמת שווים. ישנה תחושת חום ורצון אמיתי לעזור שהייתה שם. הצוות במתחם היה עם אוזן קשבת, וסייע עם כל דבר קטן, אפילו דברים שהיו כל כך טבעיים בעיניהם. אני זוכרת במיוחד את המתנדבים של מד"א, שהיו נגישים וקשובים לכל פנייה. בעקבות החוויה החיובית והיחס המיוחד, שלחנו מכתב תודה להנהלה. כל מה שעשו עבורנו לא היה מובן מאליו – מאמץ אמיתי להבטיח שאנו נרגיש בנוח, רגועים ומוערכים. זה הפך את הביקור לחוויה נעימה, נגישה ומלאת משמעות.

מה אפשר ללמוד מהסיפור שלי?
  • הנגישות היא יותר מפתרון טכני, היא התייחסות לצרכים האישיים של כל אדם.


  • הקשבה ורגישות יוצרים תחושת נוחות וביטחון.


  • נגישות אמיתית לא מתבטאת רק במתקנים, אלא בגישה אנושית שמבינה את הקשיים ומספקת תחושת שייכות ושוויון.

הסיפור של אפרת

אופס! יש תקלה בשליחה הטופס 

התחברתם? תרצו לשמוע עוד בהרצאה?

המרצים בתוכנית הם מתמודדי נפש אשר משתפים מניסיונם האישי כלקוחות ומעבירים תובנות וכלים לנותני שירות.

לסיפורים של עוד מרצים

קושי עם מקום הומה אדם

איה וקסלר

חרדה בנסיעה ברכבת

אימאן אטרש

הנגשות מרגשות במכללה

נועם נוב

התקף חרדה בטיסה

כפיר יפת
bottom of page