top of page
New Project.png
לסיפורים של עוד מרצים

קושי עם מקום הומה אדם

איה וקסלר
איה וקסלר

התאמות במהלך הופעה

אפרת שוהם
אפרת שוהם

הנגשות מרגשות במכללה

נועם נוב
נועם נוב

התקף חרדה בטיסה

כפיר יפת
כפיר יפת

הסיפור של אימאן

אימאן, מתמודדת נפש שחוותה בעבר משבר קשה הכולל אובדן זיכרון וניתוק מהמציאות, משתפת בחווייתה מנסיעה ברכבת לירושלים. דרך סיפורה האישי והכן, אימאן מתארת כיצד שירות הליווי המיוחד של הרכבת סייע לה להתגבר על החרדות והפחדים שמלווים אותה בנסיעות. הסיפור ממחיש את החשיבות של שירות מותאם ורגיש, שיכול להפוך חוויה מאתגרת ומפחידה לנסיעה בטוחה ונעימה.

אימאן אטרש

חרדה וניתוקים במהלך נסיעה ברכבת


כמתמודדת נפש, נסיעות הן לא דבר פשוט עבורי. בעבר חוויתי משבר קשה שבו איבדתי את הזיכרון וחשתי ניתוק מוחלט מהמציאות שלי. מאז, יש לי פחד תמידי שזה עלול לקרות שוב – שאני אשכח מי אני, לא אדע לאן אני הולכת, או שלא אוכל לחזור הביתה.


בנסיעות, במיוחד למקומות לא מוכרים, המחשבות הרעות יכולות להשתלט עליי. אני מתחילה לחשוב על דברים רעים, מפעילה מנגנון הגנה שמוביל לניתוק, ולא תמיד יודעת איך לחזור לעצמי.

הניתוקים האלה לא מגיעים סתם – הם קשורים למנגנון שמנסה להגן עליי מהמחשבות הקשות. אבל כשזה קורה, אני עלולה למצוא את עצמי עוברת את התחנה, לא זוכרת איפה אני או למה אני כאן.
אם הנסיעה ארוכה ויש פקקים, המחשבות שלי מתחילות להתרוצץ וזה עלול להוביל לחרדה. לעומת זאת, כשאני יודעת בדיוק מה הצעדים שאני צריכה לבצע, זה עוזר לי להישאר רגועה.



חווית הנסיעה


כאשר החלטתי לנסוע לירושלים, חששתי מאוד. המחשבה על נסיעה לבד עוררה בי פחדים וחרדות עמוקים. שיתפתי את כפיר, קולגה בתוכנית, בתחושות שלי, והוא סיפר לי על שירות ליווי שמציעה הרכבת. לדבריו, אפשר להזמין מלווה שילווה אותי לאורך כל הדרך.


התקשרתי למספר, ומיד ענו לי. השיחה איתם הייתה מאוד גמישה ומרגיעה – הם הקשיבו לצרכים שלי, הסבירו איך השירות עובד, ואפילו הציעו לי כמה אפשרויות לנסיעה. התחושה שאני יכולה לסמוך עליהם גרמה לי להרגיש בטוחה יותר.

כשנכנסתי לתחנה בעכו, פניתי לאחד העובדים וסיפרתי שהזמנתי ליווי. הם היו מסבירי פנים והנחו אותי לחכות במשרד. שם פגשתי את המלווה הראשון, שאמר לי "אנחנו איתך ונלווה אותך עד הסוף." הוא הדריך אותי לרציף הנכון, ובדקות שקדמו להגעת הרכבת עזר לי להתמקם בקרון הנכים.

המלווה היה לצידי כל הנסיעה, הציג את עצמו, והסביר שכל כמה תחנות יגיע מלווה חדש שימשיך לדאוג לי. כשהגענו לתל אביב, הוא לא רק הכין אותי לירידה מהרכבת, אלא גם הדריך אותי כיצד להגיע לרציף הבא.


בכל תחנה לאורך הדרך פגשתי מלווים אדיבים, שהסבירו לי בדיוק לאן אני צריכה ללכת ואיך להמשיך. בירושלים, בתחנה הסופית, המלווה האחרון אפילו הזמין עובדת דוברת ערבית שתעזור לי להבין איך להגיע ליעד שלי, כולל פרטים על זמני נסיעה ועלויות.


החוויה הייתה מרגיעה ומסודרת. ידעתי שמישהו נמצא שם בשבילי בכל שלב – מהעלייה לרכבת ועד ההגעה ליעד. התחושה הזאת, שיש מישהו שיודע שאני שם ומחכה לי, הפחיתה את החרדה שלי באופן משמעותי.

מה אפשר ללמוד מהסיפור שלי?
  • השירות הנגיש ברכבת היה בשבילי הצלה – הוא העניק לי ליווי בכל שלב, נתן לי תחושת שליטה וביטחון, וגרם לכך שהחרדות לא ישתלטו.

  • הידיעה שמישהו שם בשבילי – מהעלייה לרכבת ועד היציאה בתחנה – הפכה את הנסיעה לחוויה חיובית.

  • שירותים כאלה מסייעים לאנשים להתמודד עם אתגרים יומיומיים מבלי להרגיש לבד או נבדלים.

הסיפור של אימאן

אופס! יש תקלה בשליחה הטופס 

התחברתם? תרצו לשמוע עוד בהרצאה?

המרצים בתוכנית הם מתמודדי נפש אשר משתפים מניסיונם האישי כלקוחות ומעבירים תובנות וכלים לנותני שירות.

לסיפורים של עוד מרצים

קושי עם מקום הומה אדם

איה וקסלר

התאמות במהלך הופעה

אפרת שוהם

הנגשות מרגשות במכללה

נועם נוב

התקף חרדה בטיסה

כפיר יפת
bottom of page